ÖVER 4000 FORDON I LAGER
SNABBA LEVERANSER OCH RETURER
FLERA TRYGGA BETALSÄTT

Leveranser & returer

Vi skickar varorna inom 1 arbetsdag. Leveranstiden är oftast 1-2 dagar. Om du lägger en order på vår webshop, kan du spåra din försändelse med appen "Mina Paket". Vi har ett smidigt samarbete med DB Schenker, som hämtar paket dagligen hos oss. Vi skickar välembalerade paket till alla Europas länder med undantag för: Norge, Storbritannien, Turkiet och Belarus.

Vi använder oss av ett modernt och smidigt retursystem. Vill du läsa om hur du gör en retur, tryck här. Returbeskrivningen finns även med i ditt paket (på följesedelns baksida). Du som kund står för returfrakten om ingen annan överenskommelse förekommer.

Vad gällande reklamation och återbetalning, läs punkterna Ångerrätt och Reklamation. Garanti/retur gäller inte begagnade batterier.

Ångerrätt

Observera, för att återbetalning ska godkännas när det gäller el-produkter så får varan inte uppackat från sin skyddsplast eller varit monterat på ert fordon då det kan skada vår komponent. Garanti/retur gäller inte begagnade batterier.

Vid köp av varor i vår nätbutik gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss på Bikeyard inom 14 dagar från att du som konsument eller ditt ombud tagit emot den beställda varan.

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Varan får tas upp ur sin förpackning men om du önskar returnera är det viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage. Varan ska vara i samma skick som vid mottagandet. Som kund ansvarar du att varan ej skadas under transporten till oss. Du ansvarar även för att varan ej försvinner under transporten till oss, så det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Du som kund står för kostnaden av denna returfrakt. Fraktkostnaden för när försändelsen skickades till dig som kund återbetalas ej.

Vid retur kan du använda dig av Konsumentverkets ångerblankett ( https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett ) , men först efter kontakt med säljaren . Detta för att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbare.

.

Viktigt

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:

  • Varan är använd. (Observera, för att återbetalning ska godkännas när det gäller el-produkter så får varan inte uppackat från sin skyddsplast eller varit monterat på ert fordon då det kan skada vår komponent).
  • Varan är skadad medan den var under ditt ansvar.
  • Du har hanterat varan på ett sätt som ej krävs för att undersöka funktioner eller beskaffenhet.

Bikeyard betalar tillbaka hela beloppet exklusive fraktavgiften inom 30 dagar från att vi mottagit varan om du vill göra en retur. Vid retur står du som konsument både för frakten från vårt lager samt returfrakten. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Vid godkända reklamationer står Bikeyard Sweden AB för returfrakten.

Reklamation

Observera, för att återbetalning ska godkännas när det gäller el-produkter så får varan inte uppackat från sin skyddsplast eller varit monterat på ert fordon då det kan skada vår komponent. Garanti/retur gäller inte begagnade batterier.

För att reklamera en vara eller göra en retur vänligen kontakta oss via telefon eller mejl. Vid reklamation kontakta oss så snart som möjligt efter att felet har upptäckts. Innan du kontaktar oss förbered dig med att:

  • Mejla ordernummer och kvitto
  • Notera och beskriv felet/problemet så tydligt som möjligt
  • Ta ett eller flera foton som tydligt visar skadan eller felet.

Kontaktuppgifter till oss: info@bikeyard.se  Tel: 0479 100 44

Stämmer ej varan överens med beskrivningen eller om du på annat sätt är missnöjd med ditt köp, kontakta oss. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina varor.

.

Återbetalning gäller ej:

  • El-delar
  • Vara som har monterats
  • Vara som plockats isär eller där yttre åverkan gjorts
  • Specialbeställda/anpassade varor efter kunds önskemål
  • Plomberad vara som har brutits

Kompatibilitetsproblem förekommer mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader, då vi ej kan ta ansvar för felaktigt beställda varor.

Köpevillkor, vidare information

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa i vår butik.

Konsumentköp- och distansavtalslagen gäller när du som konsument handlar via internet. Läs mer om detta på Konsumentverkets hemsida. Bikeyard reserverar sig för ändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor innan ett köp har gått genom. Vi reserverar oss även för eventuell slutförsäljning av varor.

Tryckfel och produktbilder

Bikeyard reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti på att bilderna återger produktens verkliga utseende, men vi strävar alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten. Vid eventuella frågor angående detta vänligen kontakta oss.

Priser

Priserna är i svenska kronor, inklusive moms. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning vid eventuella prisfel. Du som konsument betalar alltid det pris som visas när beställning utförs, och om du köpt en vara till ett felaktigt för högt pris meddelas du om detta och får tillbaka dina pengar.

Bikeyard reserverar sig för prisfel som anses orimligt felaktiga, vid fall där vi gjort tydligt fel kommer vi makulera din order utan förbehåll.

Reserverad produkt

Om en produkt är reserverad så står det tydligt på produktbilden. Det är enbart du som gjort reservationen som får köpa denna produkt.

Om fallet är så att du köper produkten trots det inte är du som innehar reservationen, har Bikeyard Sweden AB rätt att häva detta köp. Tar vi bort "reservationsskylten" är produkten givetvis åter tillgänglig att köpa för alla. En reservation gäller i 7 dagar.

Rerservera ett fordon

Man kan enkelt reservera ett försäljningsfordon på vår hemsida. Om detta sker under en sen kväll eller helg, så kan det dröja någon dag innan fordonet är märkt som "Reserverat". Skulle då en annan kund reservera samma fordon, så innefaller reservationen den som betalade in reservationspengen först. Återbetalning till de som inte reserverade först, får sin återbetalning aktiverad omgående via Svea Ekonomi.

Transportskador

Om en vara från oss skadats i transport, både synlig eller dold skada, ska detta omedelbart anmälas till oss via mail: info@bikeyard.se

Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar om tidsgränsen överskrider 5 dagar från mottagandet.

Outlösta paket

Löser du ej ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 500 SEK samt den faktiska tur-och returfrakten. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen, alternativt justeras mot din ursprungliga faktura.

Garanti

På alla varor följer vi fabrikantens garantiregler. Undantag är el-delar och lackerade produkter som ej innefattas av någon garanti. För att garanti ska gälla måste serviceintervallerna, utförda av fackman, följas.

Nydelar: Du har som kund 3 års reklamationsrätt, för att kunna reklamera ett fel måste det ske inom skälig tid (inom 2 månader) från att felets har upptäckts. Ditt köp måste kunna styrkas vid en reklamation (bifoga kvitto och följesedel). Sker en reklamation efter att 6 månader har passerat råder omvänd bevisbörda, det vil säga att du som köpare måste bevisa att det rör sig om ett ursprungsfel.

Betalning

I vår webshop använder oss av Svea Ekonomi checkout för en säker och trygg handel. Du kan välja mellan Swish, direktbetalning, kortbetalning, delbetalning eller fakturabetalning.

Vad gällande avbetalning av försäljningsfordon samarbetar vi med Wasa Kredit och MyMoney.

Vårt Swishnummer är: 123 536 73 05

Företagsfaktura

Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").

 

Kreditprövning:

Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

 

Betalningsvillkor:

Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

 

Överlåtelse:

Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

 

GDPR:

Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Skickbedömning

Våra produkter skickbedöms enligt följande klasser:

A-klass = bra skick

A minus = litet slitage

B-klass = mer slitage

Ny = produkten är aldrig använd

Företagsinformation

Bikeyard Sweden AB

Organisationsnummer: 559241-7454

Holma 1027

283 91 Osby

0479-100 44

info@bikeyard.se

Vi använder cookies för att göra sidan bra och enkel att använda.