Hur beställer man delar på webshopen?
Välj rätt kategori i menyn, alternativt använd sökfältet. När du ser en produkt du vill köpa trycker du på "Lägg i varukorgen". När du är nöjd trycker du 'Varukorg' sedan 'Kassa'.
I kassan väljer du om du vill ha ordern skickad till ditt närmsta postombud (företag får ordern till sin adress) eller hämta den hos oss i vår butik.
Ange din information och betala tryggt i lugn och ro.
Om jag inte hittar det jag söker, hur gör jag då?
Vi har ett stort lager av begagnade reservdelar som inte finns utlagt på webshopen. Så om du inte hittar det du söker på sidan, kontakta oss så ska vi kolla om vi har produkten i alla fall.
Har ni garanti på era delar och fordon?
Fordon: 6 månaders full garanti, om det inträffade inte är självförvållat. Delar: Vi synar och besiktigar samtliga produkter innan de lagerförs eller säljs. Skulle det dock bli något missnöje eller en produkt skulle gå i sönder inom 14 dagar, så kontakta oss. Vi sätter alltid kunden i fokus!
Observera! För att återbetalning av el-produkter ska godkännas så får produkten inte varit uppackad från sin skyddsplast eller varit monterat på ert fordon då det kan skada vår komponent.
Alla våra produkter innehar godkända funktionstester från oss om inget annat anges i beskrivningen.
Kan man besöka er?
Absolut! Under våra öppettider är du välkommen att titta förbi. Gå först in till receptionen, där får du klartecken att besöka området som sträcker sig upp mot 30.000 kvadratmeter, och innehar uppemot 4000 fordon i lager. Öppettider: Mån-tors 07.00-17.00, fre 07.00-14.00
Röda dagar = stängt
Vi har även extraöppet följande lördagar 2024, klockan 10.00 - 14.00:
24 februari, 30 mars, 27 april, 25 maj, 29 juni, 27 juli, 31 augusti, 28 september, 26 oktober, 30 november
Hur kontaktar man er?
Mail: info@bikeyard.se
Telefon: 0479-10044
Adress: Holma 1027, 28391 Osby
Köper ni in fordon?
Det beror på om det är lönt för vår del. Vänligen skicka flera tydliga bilder, registreringsnummer, miltal och eventuella fel/skador och framförallt ett prisförslag till info@bikeyard.se
Gör ni service/reparation på fordon?
Ja, på de flesta mopeder, motorcyklar, mopedbilar och ATV. Dock beror det på vad det är för typ och vad som ska åtgärdas. Kontakta oss via mail eller telefon så återkommer vi med svar så fort vi kan!
Basservice moped: 1295 kr
Timpris: 695 kr
När kommer min faktura?
Om du valt att betala med Faktura via Svea Ekonomi så tar det cirka en vecka till fakturan kommer till er e-mail. Privatpersoner har 30 dagars-faktura och företag har 14 dagars-faktura.
Jag vill göra en retur, hur går man tillväga?
Om varan är i samma skick som när den lämnade oss kan man enkelt göra en retur inom 14 dagar. Kontakta oss så skickar vi direkt en QR-kod på SMS eller e-mail. Denna QR-kod visar ni upp hos ert postombud, och på så sätt kan personalen skriva ut en returfraktsedel. Klistra fraktsedeln på paketet, lämna hos ombudet, klart!
Kan man spåra sitt paket?
Givetvis! Ni kommer automatiskt att få ert spårningsnummer i er orderbekräftelse till er mail. Se till att ha Postnord appen nerladdad, så ska du automatiskt få uppdateringar kring din leverans där. Om du mot förmodan inte har fått något spårningsnummer, kontakta oss så skickar vi ut det manuellt.
Om produkten står som 'Slut i webbshop', vad gör man då?
Först och främst, kolla så att delen ni har tittat på inte ligger i er varukorg. Det är ofta kunder råkar lägga produkten i varukorgen, och då står det ofta som 'Slut i webbshop' tills du tar bort eller köper produkten. Om du inte har den i kundkorgen och det står 'Slut i webbshop', kontakta då oss. Vi kan ha fler av just den delen du söker.
Måste jag ha skapa ett konto för att handla?
Nej, det behövs inte. Men om du skapar ett konto kan du se din orderhistorik, redigera din adress med mera. Men återigen, det är inget krav att inneha ett konto på vår webshop.
Vad är skillnaden mellan en klass 1 och en klass 2 moped?
Klass 1 = 45 km/h även kallad EU-moped (har registreringsplåt)
Klass 2 = 25 km/h (har inte registreringsplåt)
Till vilka länder fraktar ni reservdelar?
Vi skickar välembalerade paket till alla Europas länder. Till detta tar vi hjälp av ledande fraktbolag. Undantag: Norge, Storbritannien, Turkiet och Belarus.